Aristokratka u královského dvora – kniha i audiokniha

Sérii o aristokratce Marii Kostkové z Kostky z pera kastelána Evžena Bočka naprosto miluji. Mám doma téměř všechny díly v papírové podobě – pouze 4. díl mám zatím jen jako e-knihu. Brzy ho však dokoupím, aby i naše babi mohla číst sérii tak, jak jdou knihy po sobě. Novinka Aristokratka u královského dvora mi tudíž nesměla chybět. A když jsem dostala nabídku poslouchat ji i jako audioknihu, neodolala jsem.

Název: Aristokratka u královského dvora

Autor: Evžen Boček

Nakladatel: Druhé město

Vydavatel audioknihy: OneHotBook

Interpret: Veronika Khek Kubařová

Recenze:

Aristokratka Marie Kostková z Kostky je v nejnovějším – již pátém dílu série – pozvána ke dvoru holandské královny Beatrix. Důvodem je vrácení slavného a vzácného obrazu od Rembrandta, který se v předchozím dílu nečekaně našel na zámku Kostka. Nikdo do té doby samozřejmě netušil, že se na zámku nachází obraz za několik milionů, kterému místní říkali po svém – Bordel v kuchyni.

Marie stojí před náročným úkolem – vybrat členy velké výpravy a přesvědčit otce, aby „pustil chlup“, konkrétně aby sáhl do trezoru a obětoval pro jejich výpravu poměrně velké množství těžce vydělaných peněz. Bylo jasné, že otec, který nesouhlasí ani s vrácením obrazu do Holandska, ani s financováním celé výpravy, nikam nepojede. Koho tedy Marie – kromě své matky – vezme s sebou?

Zatímco někteří obyvatelé zámku nejeví o výpravu zájem, jiní o to stojí tak moc, že neváhají vydíral hladovkou. Ano, čestným třetím členem výpravy se stane kuchařka a uklízečka v jednom, paní Tichá, která je před královnou označena jako kurátorka sbírek, která se o obraz po mnoho let vzorně starala.

Asi už tušíte, že paní Tichá je dokonalým adeptem, díky němuž se při popisu návštěvy královského dvora budete válet smíchy. Já se dobře bavila zatím u všech dílů, s výjimkou čtvrtého, kde mi některé scény přišly „až moc“, tedy trochu násilně humorné. Tady jsem se ale smála snad nejvíc, že všech dílů. Popis paní Tiché v Praze a v letadle, její diskuze s královnou, objednání smažáku v nejdražším hotelu nebo popis pedikúry… to se prostě musí přečíst, nebo ještě lépe slyšet.

Já jsem knihu začala poslouchat v audiopodobě. Načetla ji skvělá Veronika Khek Kubařová, která je jedním slovem – geniální. Poslední třetinu jsem pak dočetla jako knihu, protože jsem neměla možnost ji poslouchat – i tak jsem se smála, že se děti chodily ptát, čemu se směju. A pak jsem neodolala, a přestože už vím, jak to skončí, audioknihu jsem si ještě doposlouchala. A určitě to nebylo naposledy, co jsem si ji pustila. Myslím, že si na dlouhé cesty autem pořídím jako audioknihy i ostatní díly.

Veronika Kubařová četla skvěle samozřejmě všechno, a Marie Kostková v jejím podání je opravdová a uvěřitelná. Ovšem imitování knížete Schwarzenberga, matky s americkým přízvukem a konečně průpovídky paní Tiché, to je naprosto bezkonkurenční.

Pokud se chcete opravdu dobře pobavit a nahlas se smát, můžu Aristokratku u královského dvora jen doporučit. A jako audiokniha je naprosto TOP!

Hodnocení: 100 %

Audioknihu Aristokratka u královského dvora zakoupíte na stránkách vydavatelství OneHotBook nebo aplikace Audiolibrix. Knihu pak zakoupíte u všech dobrých knihkupců, nebo třeba TADY.

2 komentáře: „Aristokratka u královského dvora – kniha i audiokniha

Add yours

  1. Ahoj Sabi,
    koupila jsem tento díl mamce k Vánocům, ona má tuto sérii moc ráda. Docela dost jsi mě ale nalákala na tu audioknihu, asi ji taky pořídím:-) Už se na to moc těším! Měj se krásně:-)
    Hanka z ciculka.cz

    To se mi líbí

Napsat komentář

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít