Recenze: Mike Omer – V temnotě

První knihu autora Mike Omera – V mysli vraha jsem hltala téměř bez dechu. Sledovala jsem s nadšením psychologické rozbory forenzní psycholožky Zoe Bentleyové, která se geniálně dokázala dostat do vrahovy mysli, a tak vypátrat, kdo stojí za sériovými vraždami žen. Vzhledem k tomu, že její vlastní problém s roky unikajícím vrahem nebyl dořešen, očekávala jsem netrpělivě další díl. Ten je nyní na světě a nese název V temnotě. Dokázal mě uspokojit stejně, jako předchozí kniha?

Název: V temnotě

Autor: Mike Omer

Nakladatelství: Cosmopolis (Grada)

Počet stran: 400

Rok: 2021

Recenze:

Zoe Bentleyová s kolegou Tatumem Grayem odjíždí do San Angela v Texasu, aby pomohli tamním kriminalistům vyřešit záhadný případ kolem děsivého videa. To se objevilo na internetu a dorazilo také do schránek několika známým blogerům. Na něm byla vidět žena v temnotě, zavřená v jakési dřevěné bendě, svázaná a bojující o život. Souběžně s tím mohli lidé sledovat v druhé polovině obrazovky muže, který bednu v hluboké jámě zasypává hlínou a pohřbívá ženu za živa. Celé to bylo tak děsivé, až se to zdálo jako nereálná nahrávka – pouze jakási nechutná hra. Jenže autor, který si říkal Schrodinger, nazval video experimentem č. 1. Pokud ženu skutečně pohřbil zaživa, nejspíš jde o sériového vraha, který děsivý přímý přenos zřejmě brzy zopakuje.

Zoe a Tatum stojí před náročným úkolem. Zjistit, zda se skutečné jedná o sériového vraha a přesvědčit o tom místní kriminalisty, jejichž šéf to považuje za nejapný vtip, najít důkazy – tedy tělo pohřbené ženy, a především dopadnout vraha. Oba se ubytují v místním hotelu a pracují na případu se zápalem sobě vlastním. Jejich idylický vztah dostane nečekanou trhlinu. Navíc jim myšlenky kromě vraha „Kopáče“ zaměstnávají i osobní problémy.

Zoe musela před odjezdem zanechat ve svém bytě svou sestru Andreu, o kterou se velice bojí. Sériový vrah, který po nich obou jde již od dětství, protože to kdysi byla právě mladá Zoe, která odhalila jeho zločiny, se stále potuluje na svobodě. Navíc každou chvíli dá najevo, že je oběma ženám na stopě a jednou je dostane. Tatum pro Andreinu ochranu pošle do Zoina bytu svého šíleného dědečka Marvina. Vzhledem k jeho bláznivým nápadům to však není ideální řešení. Starostí je o to víc.

Stejně jako první díl, i kniha V temnotě mě uchvátila od prvních stránek. Miluji psychologické rozbory, kterými se Zoe dostává do mysli různých lidí. Nejen vraha, ale i obětí. Autor umí výborně psát, ví, kdy má nastínit nějaké to vodítko, umí perfektně vytvořit falešné stopy a dokonale propojil obě dějové linie – tu s Andreou i tu se Zoe. Fakt jsem si byla jistá, že jsem prokoukla vraha od samého začátku. A přitom jsem byla úplně vedle. Ne, tentokrát jsem na to nepřišla ani náhodou.

Téma za živa pohřbených žen a týrání malého chlapce zavíráním do skříně bylo hodně zajímavé a napínavé. O Schrodingerovi a jeho experimentech jsem nikdy neslyšela, takže jsem se dozvěděla zase něco nového. Co mě ale baví asi nejvíc, je postava Zoe jako takové a její vztah s Tatumem. Jak dlouho bude trvat, než se stanou víc než kolegy a kamarády? 🙂

I když mi kniha V temnotě přišla o maličko slabší než první díl, pořád je to podle mě naprosto vynikající série. Už teď se těším na další díl a doufám, že vyjde brzy. Mimochodem – viděli jste autorovu fotografii? Mike Omer je sympatický mladý muž, který se původně věnoval novinařině a vývoji počítačových her. Podle fotografie byste vůbec neřekli, že dokáže vymyslet tak brutální vražedné schéma. Každopádně svým tématům dobře rozumí a jeho série je prostě jedna z těch nejlepších. Pokud bych měla srovnat – pak se vyrovná vynikajícímu Robertu Bryndzovi a jeho sérii s Erikou Fosterovou.

Hodnocení: 90 %

Knihu V temnotě vydalo nakladatelství Cosmopolis. Koupit ji můžete na stránkách nakladatelského domu Grada, kterému moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku.

Napsat komentář

Blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít