Petra Kubašková – Čarodějky malostranské

Ginevra VI. Malostranská je mladá čtrnáctiletá čarodějka, která pochází – jak jinak – z Malé Strany. Tam žije v jednom starém domě spolu s matkou a několika tetami. Má svéráznou, umělecky založenou sestřenici Fínku a ve škole je tak trochu outsider. Je prostě jiná než ostatní a spolužáci jí to dávají sežrat. Jednoho dne se kolem Giny začnou dít divné věci. Z jednoho z domů zmizí znamení zlatého prstenu, jiné domovní znamení s ní přestane mluvit, dokonce se ztratí dva malostranští duchové. A aby toho nebylo málo, Ginina kamarádka, meluzína Melu, se najde v komíně úplně ztuhlá. Zaujalo vás to? Mě také a moc! Vítejte v kouzelném čarodějném světě Petry Kubaškové, která mě naprosto uchvátila svou knihou Čarodějky malostranské.

Název: Čarodějky malostranské

Autor: Petra Kubašková

Ilustrace: Striga

Nakladatelství: Epocha

Rok: 2019

Počet stran: 376

Recenze:

Jak už jsem zmínila, kolem Ginevry se začnou dít divné věci. Aby toho nebylo málo, líbí se jí jeden spolužák ze třídy. Jenže čarodějky se nesmí zamilovat a nesmí mít muže. Jedna z nich to kdysi udělala a vůbec to nedopadlo dobře. Shodou okolností to byla Ginina babička. Že by tu náklonost k mužskému pohlaví Ginevra zdědila?

Ať tak nebo tak, jednoho dne se semele spoustu událostí dohromady a Ginevra se octne v neznámém prostředí i se dvěma spolužačkami, s nimiž se až dosud zrovna moc ráda neměla. Jak se vypořádá s tím, že musí najít cestu zpět, a kromě sebe ochránit i dvě hysterky, které se jí bojí?

Petra Kubašková mě zaujala svou knihou už když vyšla. Pořád jsem ale odkládala její koupi. Kdyby byla možnost si ji od ní koupit přímo, pak by to asi bylo jiné, ale takto jsem měla zkrátka pořád času dost. A je to velká škoda! Čarodějky malostranské jsem si totiž zamilovala už od prvních stránek a jsem moc ráda, že už je na světě i druhý díl – Tajemství stříbrné čarodějky a já nemusím čekat a mohu si ho rovnou objednat. Těším se na něj jako malá holka, protože svět kolem Ginevry se mi náramně líbil a vůbec se mi ho nechtělo opouštět.

Petra Kubašková totiž píše opravdu čtivě. Kniha je sice určená čtenářům od 9 let, ale věřím, že okouzlí i řadu dospělých, především těch, kteří mají rádi fantasy literaturu a celkově svět kouzel, čarodějů apod. Praha totiž v podání autorky doslova ožívá před očima. Petra Kubašková pracuje s řadou známých i méně známých pověstí, pověr, domovních znamení, památek a celkově dokáže představit Prahu tak, že si ji naprosto zamilujete. Dokonce tak, že jsem zatoužila po ukončení lockdownu opět Prahu navštívit a projít si Malou Stranu, abych pohledala, kde jsou domovní znamení, domy a vše, o čem autorka píše. Pomůže mi k tomu jistě i mapka na vnitřní straně desek knihy.

Charakteristický rys této knize vtiskla i Striga, což je opravdu Ilustrátorka s velkým I. Čarodějky malostranské se díky ní proměnily v malé umělecké dílo, které budete zbožňovat nejen pro ten kouzelný příběh, ale i pro překrásné, tajemné ilustrace.

Zkrátka pokud jste dosud nad sérií Petry Kubaškové váhali, tak sebou hoďte a objednejte si minimálně první díl – Čarodějky malostranské. A je úplně fuk, jestli je vám patnáct, nebo sedmdesát. Obzvlášť, pokud milujete Prahu, pražské pověsti a vše, co dýchá starými časy.

Hodnocení: 100 %

Knihu Čarodějky malostranské koupíte třeba na stránkách nakladatelství Epocha, nebo v jakémkoli jiném e-shopu s knihami.

2 komentáře: „Petra Kubašková – Čarodějky malostranské

Add yours

Napsat komentář

Blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít