Audiokniha: Tajemství hrobaříků

To, že miluji hřbitovy a ráda na ně chodím, i si o nich ráda čtu, to není žádné tajemství. Nikdy mě ale nenapadlo, že by mohl někdo napsat příběh pro děti, který se odehrává právě na hřbitově. A ne na ledajakém, ale přímo na Olšanských hřbitovech v Praze. Knížku plnou tajemství a ponuré atmosféry napsala Pavla Horáková, kterou jsem až dosud zaznamenala jen jako autorku Teorie podivnosti, kterou jsem ale nečetla. Tajemství hrobaříků, jak se její knížka pro děti jmenuje, byla nyní namluvená v audiopodobě Lucií Pernetovou a tak jsem si ji nemohla nechat ujít. 

Název: Tajemství hrobaříků

Autor: Pavla Horáková

Interpret: Lucie Pernetová

Vydavatelství: OneHotBook

Formát: 1x CD mp3
Délka nahrávky: 8 hodin 17 minut

Recenze:

Hlavními hrdiny tohoto příběhu je parta mladých lidí kolem 14 let, které spojuje zájem o Olšanské hřbitovy. Když jednou čtrnáctiletá Klára postává nedaleko, potká zajímavou paní Anežku, se kterou se dá do řeči. Zjistí že stará paní i ve svém pokročilém věku pečuje o hřbitov ze zcela nezištných důvodu a rozhodne se jí pomoci. Netrvá dlouho a Anežka jí seznámí s Vojtou, který ji chodí pomáhat také. Klára s Vojtou si rozumí, ale hlavně je spojuje zájem o tajemství skupiny Hrobaříků. Mladých lidí, kteří se po válce začali starat o Olšanské hřbitovy a objevili za ta léta plno zajímavostí ze světa mrtvých ale i živých. 

Klára s Vojtou se brzy seznamují se současnými Hrobaříky a dávají dohromady podobnou skupinu, jaká tu byla kdysi. Stále jim ale vrtá hlavou, proč si tajemná Anežka vybrala právě je a spojila je dohromady. 

Mladí lidé si náramně dobře rozumí, hlídají Olšanské hřbitovy, které vidí ze svých pokojů v domech stojících kolem i z okna třídy. Pořád ale netuší, co Anežka myslela tím, že pod svícnem je největší tma a že pokud chtějí odhalit tajemství, mají pátrat na svém prahu. 

Tato detektivka s hororovým nádechem je sice určena starším dětem, ale já jsem se u ní bavila naprosto královsky. Zajímalo mě vše, co se točilo kolem hřbitovů, ale i osobní příběhy dětí a jejich rodin. Lucie Pernetová je pro mě dosud neznámá, ale její interpretace neměla chybu. Tam, kde hovořili staří lidé, mluvila skutečně unaveným a téměř starým hlasem, v tajemných chvílích skoro šeptala a napětí zvyšovala. Ve chvílích, kdy příběh gradoval, četla svižně a úderně. Prostě skvělá interpretace. 

Příběh byl pro mě, jak už jsem napsala, velmi poutavý, zajímavý a napínavý. Dozvěděla jsem se spoustu nových věcí a zatoužila – jak jinak – Olšanské hřbitovy konečně navštívit. Už takový výlet plánuji dlouho, ale teď po něm toužím ještě víc než dřív. 🙂 Přesto mám k příběhu malinké výhrady. Začátek byl na mě až příliš rozvláčný. Mě sice bavil, ale hlavně proto, že se točil kolem hřbitovů. Pokud ho bude číst někdo, koho téma příliš nezajímá mohl by to vzdát dřív, než dostane příběh ty správné grády. To je ale jediný problém, který jsem měla. Dál už jsem se nebyla schopna odtrhnout a poslouchala jsem každou volnou chvilku. 

Hodnocení: 98%

Audioknihu Tajemství hrobaříků můžete koupit na stránkách OneHotBook nebo v aplikaci Audiolibrix. Já tímto děkuji za možnost si příběh poslechnout a doufám, že budou brzy namluveny i další díly.

Něco o autorce (převzato ze stránek OneHotBook)

Pavla Horáková

(* 1974)

Rodačka z Plzně vystudovala překladatelství, tlumočnictví a serbistiku na FF UK. V letech 2001–2007 pracovala jako redaktorka anglického vysílání Českého rozhlasu a blýskla se literárními překlady z angličtiny (Vonnegut, Bellow, Pynchon, Banks ad.). Autorsky se uvedla dětskou detektivkou Tajemství Hrobaříků (první vydání 2010), posléze rozšířenou o svazky Hrobaříci v podzámčí (2011) aHrobaříci a Hrobaři (2012). Přispěla do kolektivní prózy Johana (2018). S kolegou Jiřím Kamenem vytvořila dvacetidílný rozhlasový cyklus Polní pošta – příběhy Čechů za první světové války, na jehož základě vznikly knižní soubory Přišel befel od císaře pána (2015) a Zum Befehl, pane lajtnant (2018). Největším úspěchem spisovatelky žijící na pražských Vinohradech je cena Magnesia Litera 2019 za román Teorie podivnosti.

Napsat komentář

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít