Rybí krev Jiřího Hájíčka – Kniha VS Divadlo

Po delší době jsem tady s novým článkem o divadle. Tentokrat jsem vyrazila s manželem, který byl v divadle vůbec poprvé. Měla jsem obavu, jak to kousne, ale vybrala jsem téma, které mu dle mého správného odhadu skutečně sedlo – boření vesnic a protesty kvůli stavbě Temelínu.

Předlohou divadelního představení byla kniha Rybí krev od Jiřího Hájíčka. Tento Jihočech píše skutečně bravurně a i když mi tématem byla bližší jeho další kniha – Selský baroko, i Rybí krev se mi dostala hodně pod kůži.


Nedovedla jsem si vůbec představit, jak se s tak náročným tématem na výpravu i scénu činoherci poperou. Zvládli to výtečně.
Hlavní hrdinku Hanku si zahrála herečka Kamila Janovičová, kterou můžete znát jako hrnčířku z pohádky Tajemství staré bambitky, kde si zahrála s Tomášem Klusem. Její výkon coby Hany je nepopsatelný. Byla skutečně výborná!
Co mě ale na hře bavilo ještě víc než v knize, byly úžasně vystižené charaktery jednotlivých postav. Až tady jsem si skutečně uvědomila, jaký kdo byl a že Hana byla vlastně zamilovaná holka, co děsně žrala hrdinský řeči Petra, až tomu téměř podlehla. Stala se bojovnicí za jednotlivé vesnice a domy tak horlivě, až odmítala vidět skutečnost, že je konec. Že prohrála a je čas začít znovu a jinde.

Rybí krev jako divadelní představení rozhodně stojí za pozornost a mohu ho jen doporučit. Dokazuje to i překvapivé nadšení mého muže, který hned jak to skončilo, prohlásil, že by šel zase. Inu, však já ho brzy zase někam vytáhnu. 🙂

A co vy? Viděli jste představení, nebo četli knihu? Líbilo se?

Pokud si zatoužíte přečíst alespoň knihu – což vřele doporučuji, koupíte ji za super cenu tady. 🙂

Napsat komentář

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít