Recenze: Anna Ruheová – Voňavá lékárna. Ve vzduchu se vznáší tajemství

Knížka provoněná bylinkami a vonnými esencemi, ilustrovaná těmi nejkrásnějšími obrázky, s obalem, který ve vás probudí touhu číst a dozvědět se, jaká tajemství ukrývají tyto stránky. Taková je knížka Voňavá lékárna od Anny Ruheové. Vydalo ji nakladatelství Bookmedia a i když nejsem cílovou skupinou čtenářů, byla jsem naprosto okouzlena. Víc takových příběhů, protože tohle je požitek číst.

Stěhování do staré vily

Lucie, hlavní hrdinka této nádherné knížky a zároveň mladá 13-letá dívka, se spolu s rodiči musí přestěhovat. Jejich novým domovem se stává starobylá vila Evie, kterou koupili od podivínské, ale dobrácké dámy. Ta zůstává stále přítomna. Z vily, kterou přenechala mladé rodině se přestěhovala do bytu pro služebnictvo, a tak může být stále na blízku milovanému domu i růžím rostoucím kolem.

Lucie ze stěhování nadšená moc není. Těžko se seznamuje a hledat kamarády není zrovna její silná stránka. Přesto se seznámí poměrně rychle – v pekařství narazí na dva kluky ze sousedství. Hlavně jeden z nich – Mats, má o její přátelství velký zájem. Chce se totiž podívat do vily a odhalit její tajemství.

A tak se Lucie i její malý pětiletý bratříček Benno dozvídají, že vila Evie má tajemství, že v ní nejspíš straší a rozsáhlý viktoriánský skleník stojící vedle ní je zakázané území. Zakázané pro děti i pro dospělé. Vstoupit do něj smí jen podivínský zahradník páchnoucí zeminou a zatuchlinou. Děti velmi brzy zjistí, že něco skrývá. A rozhodnou se do skleníku dostat. Co odhalí, jim vyrazí dech. A nejen jim…

„Trochu zklamaná jsem zavřela karton a vytáhla z truhly další krabici. Tentokrát jsem z ní vyndala prastarý rozprašovač. Vzpomněla jsem si, že babička takový rozprašovač vždycky přišroubovávala ke flakonu s parfémem. S nataženou paží se jím pak velkoryse postříkala, takže celý byt páchl jako parfumerie v obchodním domě.“

Voňavá lékárna, str. 53

Kniha jako klenot

I když je kniha Voňavá lékárna určena především dětem, tedy o mnoho mladším čtenářům, než jsem já, moc se mi líbila. Přečetla jsem ji za dva večery a nechtělo se mi ji vůbec odkládat. Na konci mi bylo dokonce líto, že už příběh nepokračuje. Naštěstí se jedná o knižní sérii, a tak doufám, že druhý díl vyjde, co nevidět. 🙂

Do Voňavé lékárny jsem se ponořila okamžitě. Postavy byly vykresleny velmi dobře. I když bylo čtení lehké a nejednalo se o žádné rozsáhlé popisy nebo náročnou psychologii postav – přece jen je to kniha pro děti – bylo v ní všechno, co bych tam jako dětský čtenář očekávala. Tajemství, napětí, dobrodružství, zajímavá zápletka, obavy o to, co se děje s rodiči i lidmi z města, nebezpečné situace, ale samozřejmě i dobro, které zvítězí.

Jaké tajemství ukrývá Voňavá lékárna

Samozřejmě vám neprozradím, kde se Voňavá lékárna nachází i jaké ukrývá tajemství. To si musíte přečíst sami, a je celkem jedno, jestli si tuto knihu koupíte sami pro sebe, nebo ji koupíte svým dětem a budete si ji potají sami číst. 🙂 Já čtu dětské knihy moc ráda a je jedno, zda je čtu nahlas dětem, nebo si s nimi sednu či lehnu sama a sama se ponořím do pohádkového příběhu. Jsem přesvědčená, že takových knížek není nikdy dost. Naše realita je dost náročná, tak proč si nedopřát příběh, který nás přenese úplně jinam?

Mimochodem, Voňavá lékárna je opravdu překrásná nejen příběhem, ale i ilustracemi uvnitř a překrásným obalem. A aby bylo kouzlo, které vás díky ní obklopí, opravdu dokonalé, přišla mi s knihou i kouzelná malá lahvička s bylinkovou směsí. Jaký měla vůně název? Mrkněte na fotky. 🙂

Tohle byla skutečně čirá radost ze čtení i z celkového vnímání knížky.

Hodnocení: 100 %

Název: Voňavá lékárna – Ve vzduchu se vznáší tajemství

Autor: Anna Ruheová

Ilustrátorka: Claudia Carlsová

Nakladatelství: Bookmedia

Počet stran: 252

Rok: 2020

Za knížku Voňavá lékárna moc děkuji nakladatelství Bookmedia a e-shopu Knihcentrum, kde si ji můžete koupit.

Napsat komentář

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít