Dagmar Medzvecová – Kniha skřítků náladovníčků

Kniha skřítků náladovníčků od spisovatelky a ilustrátorky Dagmar Medzvecové je určena primárně malým – nejlépe předškolním dětem. Počítá se samozřejmě s tím, že ji budou předčítat rodiče. Já jsem ovšem dospěla k názoru, že mnohem přínosnější a možná i zábavnější je pro samotné rodiče. Protože co skřítek, to přesná povaha našich ratolestí. A pokud někdo tvrdí, že v nich své dítě nevidí, určitě lže! 🙂

Text a ilustrace: Dagmar Medzvecová

Nakladatelství: Grada

Edice: Bambook

Počet stran: 144

Rok: 2020

Recenze:

Dagmar Medzvecovou znám především jako ilustrátorku. Tentokrát jsem dostala do ruky knížku, kterou sama i napsala. Najdete v ní celkem 33 skřítků, kteří jsou pojmenováni po vlastnostech dětí. Ať už je to Mrzutec odmítavý, Odmlouvačník neustálý, Pomocníček kuchtíkový, Televizník věčný nebo jakýkoli jiný, věřte, že v něm najedete své dítě. Alespoň u mě to tak je. V každém skřítkovi jsem okamžitě viděla Nelu nebo Jiříka, jak se vzteká, jak šumuje, jak si hraje s legem, že všechno musí být hned, nebo se mu naopak teď nechce, také Pročpálek je u nás na denním pořádku. Zkrátka autorka vystihla přesně povahu dětí a vytvořila z nich skřítky náladovníčky. Číst o skřítcích je velmi zábavné, ale také je fajn, že si děti uvědomí své chování a člověk jim to pak může připomenou v přesně danou chvíli. „Ty jsi asi ten skřítek Utíkálek neposlušný!“ Nebo… „Nesedí ti za uchem Sladkomil lepivý?“

Fakt je, že pročítat povahy skřítků a ukazovat si je na obrázcích moje děti baví. Ke každému skřítkovi autorka napsala i kraťoučkou pohádku na dobrou noc, kde děti poznají skřítka – i sebe – v konkrétní situaci. Pohádky je mají upozornit, že se chovají nepřístojně a jak by to mohlo být lepší. I když jsou kraťoučké a velmi pěkně napsané, moje děti zatím nechytly. Jakmile jsem začala pohádku číst, přestaly poslouchat a braly mi knížku, aby nalistovaly další skřítky.

Sice mi to bylo chvilku líto, ale věřím, že vše chce svůj čas, a i mé děti si k pohádkám cestu najdou. Nechám je teď chvilku stranou a zkusím to zase za čas.

Rozhodně ale Knihu skřítků náladkovníčků doporučím maminkám (i tatínkům), kteří chtějí nenásilnou formou upozornit své děti na nevhodné chování a odnaučit je to. Když už nic jiného, rozhodně se velmi pobaví, protože autorka byla opravdu přesná! 🙂

Hodnocení: 89 %

Knihu skřítků náladovníčků si můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Grada, kterému moc děkuji za recenzní výtisk.

Napsat komentář

Blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít